Навечерие Богоявления (Крещенский сочельник)
18 января
ПонедельникМонастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты) Навечерие Богоявления (Крещенский сочельник). Сщмч. Феопемпта, еп. Никомидийского и мч. Феоны волхва (303). Прп. Синклитикии Александрийской (ок. 350). Прор. Михея (IX до Р.Х.). Прп. Аполлинарии (ок. 470). Прп. Фостирия (VI). Прп. Мины (VI). Прп. Григория Акритского (ок. 820). Сщмч. Андрея пресвитера (1920). Мч. Иосифа и с ним 37-ми мучеников (1921). Мц. Евгении (1933). Сщмч. Сергия пресвитера (1934). Мч. Матфея (1938). Прп. Симеона Псково-Печерского (1960). |
Свобóденъ бо сы́й от всѣ́хъ, всѣ́мъ себé порабóтихъ, да мнóжайшыя приобря́щу: бы́хъ Иудéемъ я́ко Иудéй, да иудéи прiобря́щу: подзакóннымъ я́ко подзакóненъ, да подзакóнныя приобря́щу: беззакóннымъ я́ко беззакóненъ, не сы́й беззакóнникъ Бóгу, но закóнникъ Христý, да приобря́щу беззакóнныя. Бы́хъ немощны́мъ я́ко нéмощенъ, да немощны́я прiобря́щу. Всѣ́мъ бы́хъ вся́, да вся́ко нѣ́кiя спасý. Сié же творю́ за благовѣ́стiе, да соóбщникъ емý бýду. Не вѣ́сте ли, я́ко текýщiи въ позóрищи вси́ ýбо текýтъ, еди́нъ же прiéмлетъ пóчесть? Тáко тецы́те, да пости́гнете. Вся́къ же подвизáяйся от всѣ́хъ воздержи́тся: и они́ ýбо да истлѣ́ненъ вѣнéцъ прiи́мутъ, мы́ же неистлѣ́ненъ. А́зъ ýбо тáко текý, не я́ко безвѣ́стно, тáко подвизáюся, не я́ко воздýхъ бiя́й: но умерщвля́ю тѣ́ло моé и порабощáю, да не кáко, ины́мъ проповѣ́дуя, сáмъ неключи́мь бýду. | Ибо, будучи свободен от всех, я всем поработил себя, дабы больше приобрести: для Иудеев я был как Иудей, чтобы приобрести Иудеев; для подзаконных был как подзаконный, чтобы приобрести подзаконных; для чуждых закона — как чуждый закона — не будучи чужд закона пред Богом, но подзаконен Христу — чтобы приобрести чуждых закона; для немощных был как немощный, чтобы приобрести немощных. Для всех я сделался всем, чтобы спасти по крайней мере некоторых. Сие же делаю для Евангелия, чтобы быть соучастником его. Не знаете ли, что бегущие на ристалище бегут все, но один получает награду? Так бегите, чтобы получить. Все подвижники воздерживаются от всего: те для получения венца тленного, а мы — нетленного. И потому я бегу не так, как на неверное, бьюсь не так, чтобы только бить воздух; но усмиряю и порабощаю тело мое, дабы, проповедуя другим, самому не остаться недостойным. |
Въ пя́тое же нáдесяте лѣ́то влады́чества тивéрiа кéсаря, обладáющу понтíйскому пилáту Иудéею, и четвертовлáствующу Галилéею И́роду, Фили́ппу же брáту егó четвертовлáствующу итурéею и трахони́тскою странóю, и лисáнiю Авилинíею четвертовлáствующу, при архiерéи áннѣ и каiáфѣ, бы́сть глагóлъ Бóжiй ко Иоáнну захáрiину сы́ну въ пусты́ни. И прiи́де во всю́ странý Иордáнскую, проповѣ́дая крещéнiе покая́нiя во оставлéнiе грѣхóвъ: я́коже éсть пи́сано въ кни́зѣ словéсъ Исáiи прорóка, глагóлюща: глáсъ вопiю́щаго въ пусты́ни: уготóвайте пýть Госпóдень: прáвы твори́те стези́ егó: вся́ка дéбрь испóлнится, и вся́ка горá и хóлмъ смири́тся: и бýдутъ стрóпотная въ прáвая, и óстрiи въ пути́ глáдки: и ýзритъ вся́ка плóть спасéнiе Бóжiе. Глагóлаше же исходя́щымъ нарóдомъ крести́тися от негó: порождéнiя ехи́днова, ктó сказá вáмъ бѣжáти от грядýщаго гнѣ́ва? Сотвори́те ýбо плоды́ достóины покая́нiя: и не начинáйте глагóлати въ себѣ́: отцá и́мамы Авраáма: глагóлю бо вáмъ, я́ко мóжетъ Бóгъ от кáменiя сегó воздви́гнути чáда Авраáму. Ужé бо и сѣки́ра при кóрени дрéва лежи́тъ: вся́ко ýбо дрéво, не творя́щее плодá добрá, посѣкáется и во óгнь вметáется. И вопрошáху егó нарóди, глагóлюще: чтó ýбо сотвори́мъ? Отвѣщáвъ же глагóла и́мъ: имѣ́яй двѣ́ ри́зѣ, да подáстъ не имýщему: и имѣ́яй брáшна, тáкожде да твори́тъ. Прiидóша же и мы́тари крести́тися от негó, и рѣ́ша къ немý: учи́телю, чтó сотвори́мъ? О́нъ же речé къ ни́мъ: ничтóже бóлѣе от повелѣ́ннаго вáмъ твори́те. Вопрошáху же егó и вóини, глагóлюще: и мы́ чтó сотвори́мъ? И речé къ ни́мъ: ни когóже оби́дите, ни оклеветавáйте: и довóлни бýдите обрóки вáшими. Чáющымъ же лю́демъ, и помышля́ющымъ всѣ́мъ въ сердцáхъ свои́хъ о Иоáннѣ, едá тóй éсть Христóсъ, отвѣщавáше Иоáннъ всѣ́мъ, глагóля: áзъ ýбо водóю крещáю вы́: грядéтъ же крѣ́плiй менé, емýже нѣ́смь достóинъ отрѣши́ти ремéнь сапогý егó: тóй вы́ крести́тъ Дýхомъ святы́мъ и огнéмъ: емýже лопáта въ рукý егó, и отреби́тъ гумнó своé, и соберéтъ пшени́цу въ жи́тницу свою́, плéвы же сожжéтъ огнéмъ негасáющимъ. Мнóга же ýбо и и́на, утѣшáя благовѣствовáше лю́демъ. | В пятнадцатый же год правления Тиверия кесаря, когда Понтий Пилат начальствовал в Иудее, Ирод был четвертовластником в Галилее, Филипп, брат его, четвертовластником в Итурее и Трахонитской области, а Лисаний четвертовластником в Авилинее, при первосвященниках Анне и Каиафе, был глагол Божий к Иоанну, сыну Захарии, в пустыне. И он проходил по всей окрестной стране Иорданской, проповедуя крещение покаяния для прощения грехов, как написано в книге слов пророка Исаии, который говорит: глас вопиющего в пустыне: приготовьте путь Господу, прямыми сделайте стези Ему; всякий дол да наполнится, и всякая гора и холм да понизятся, кривизны выпрямятся и неровные пути сделаются гладкими; и узрит всякая плоть спасение Божие. Иоанн приходившему креститься от него народу говорил: порождения ехиднины! кто внушил вам бежать от будущего гнева? Сотворите же достойные плоды покаяния и не думайте говорить в себе: отец у нас Авраам, ибо говорю вам, что Бог может из камней сих воздвигнуть детей Аврааму. Уже и секира при корне дерев лежит: всякое дерево, не приносящее доброго плода, срубают и бросают в огонь. И спрашивал его народ: что же нам делать? Он сказал им в ответ: у кого две одежды, тот дай неимущему, и у кого есть пища, делай то же. Пришли и мытари креститься, и сказали ему: учитель! что нам делать? Он отвечал им: ничего не требуйте более определенного вам. Спрашивали его также и воины: а нам что делать? И сказал им: никого не обижайте, не клевещите, и довольствуйтесь своим жалованьем. Когда же народ был в ожидании, и все помышляли в сердцах своих об Иоанне, не Христос ли он — Иоанн всем отвечал: я крещу вас водою, но идёт Сильнейший меня, у Которого я недостоин развязать ремень обуви; Он будет крестить вас Духом Святым и огнем. Лопата Его в руке Его, и Он очистит гумно Свое и соберет пшеницу в житницу Свою, а солому сожжет огнем неугасимым. Многое и другое благовествовал он народу, поучая его. |